Väder Hemma

Vetenskapliga artiklar

Artikelsök

Idag har vi haft sökstuga, och skulle leta rätt på följande:

Minst 3 vetenskapliga artiklar, varav minst 1 på engelska (alla får vara på engelska om man vill)
Minst 1 artikel ur en facktidsskrift
Minst 1 dagstidningsartikel

Huvudområde

Artiklarna skulle tillhöra ett och samma huvudområde inom delmoment 4. De huvudområdena som ingår är följande:

Läs- och skrivutveckling
Matematik och lärande
Digital kompetens

Jag valde tillslut Digital kompetens, vilket var mitt primära val från början, men under dagen har jag haft alla alternativen som mitt första val, som slutligen blev det jag hade från början.

Vetenskapligt

Följande är sådant som talar om att en artikel är vetenskaplig.

Primär publicering - den får inte vara publicerad någonstans tidigare
Granskad - den skall vara granskad av ett vetenskapligt råd "Refereed Board"
Strukturerad - Den skall vara strukturerad på ett visst sätt
Abstract - Den skall innehålla en sammanfattning i början ("abstract")
Referenslista - Den skall innehålla en referenslista

Funnit

Jag har hittar 5-7 vetenskapliga artiklar, varav 1 på engelska, vet ej om alla kommer användas.
Jag har hittat 2 dagstidningsartiklar
Jag har hittat 1 facktidningsartikel

// Knightlord

PS. Imorgon eftermiddag får jag antagningsbeskedet för sommarkurserna. DS.


Kommentarer
Postat av: Daisy

Alltså... digital kompetens????????

2011-05-04 @ 23:10:40
URL: http://phantazia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

RSS 2.0